Työttömän kannattaa vaatia sujuvammat palvelut -blogi Tekijä-lehdessä

Nykyinen työttömyysturvan palvelujärjestelmä on hajautunut ja vaikeasti ymmärrettävä. Työtön joutuu asioimaan usealla luukulla ennen kuin voi saada työttömyysetuutta, ja viranomaisten välinen automaattinen tiedonvälitys toimii vain osittain. Palvelupolkua on lyhennettävä ja pyrittävä yhden asiointiluukun periaatteeseen. Digitalisaation ja automaation keinoja on hyödynnettävä entistä tehokkaammin niin työttömän, viranomaisen kuin työnantajan tiedonvälityksessä.

Kassanjohtaja Irene Niskasen Työttömän kannattaa vaatia sujuvammat palvelut -blogi on nyt luettavissa kokonaisuudessaan Tekijä-lehden verkkosivuilta, ja maaliskuussa ilmestyvässä Tekijä-lehdessä.

Lue myös nämä

Äkillinen hakemusmäärän nousu haastaa kassoja

Koronaepidemian aiheuttama kriisitilanne ja viruksen leviämisen ehkäisemiseksi tehdyt liikkumisen ja toiminnan rajoitukset johtavat lomautusten ja työsuhteiden päättymisten ennennäkemättömään vyöryyn. Suurin osa suomalaisista palkansaajista kuuluu johonkin...

Työttömyysturvan eri luukut

Työttömyyskassa, TE-toimisto, Kela. Mitä eroa näillä oikein on? Tällä kertaa blogissa tutustutaan työttömyysturvan eri luukkujen jännittävään maailmaan.  Suomen sosiaaliturvajärjestelmä jo sinänsä saattaa kuulostaa aika mörkömäiseltä,...