Chatbot

Teollisuuden työttömyyskassa otti käyttöön uuden chatbot-palvelun

Teollisuuden työttömyyskassa laajentaa jäsenten sähköisiä palveluita chatbot-palvelulla kotisivuillaan. Chatbot on tietokonepohjainen ohjelma, jonka avulla voit etsiä vastauksia keskeisiin työttömyysturvaa koskeviin kysymyksiin. Chatbot on tällä hetkellä käytettävissä vain suomeksi.

Jos olet jäänyt työttömäksi tai lomautetuksi, voit valita chatbotista aihealueen, joka sopii tilanteeseesi. Aihealueen valinnan perusteella chatbot tarkentaa kysymyksiä, joista valitset sinulle sopivan vastauksen oman tilanteesi mukaan.

Jos esimerkiksi työviikkoasi on lyhennetty lomautuksen vuoksi ja haet ansiopäivärahaa ensimmäistä kertaa, saat chatbotin avulla tiedot tärkeimmistä toimenpiteistä päivärahan hakemiseksi.

Voit myös etsiä vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin työttömyysturvasta. Lisäksi palvelu tarjoaa hyödyllisiä linkkejä, joita klikkaamalla löydät enemmän tietoa aiheeseen liittyen tai voit siirtyä suoraan muun muassa Teollisuuskassan eAsiointiin, ilmoittautumaan työttömäksi työnhakijaksi TE-toimiston sähköisessä palvelussa tai tilaamaan muutosverokortin Verohallinnon OmaVero -palvelusta.

Kokeile palvelua siirtymällä kassan kotisivujen etusivulle. Löydät chatbotin sivun oikeasta alalaidasta.

Huom. chatbot ei toimi Internet Explorerin selaimella. Suosittelemmekin esimerkiksi Google Chromea, Mozilla Firefoxia tai Microsoft Edgeä chatbotin käyttämiseen.

Lue myös nämä

Brexitin vaikutus työttömyysturvaan

EU ja Iso-Britannia solmivat kauppa- ja yhteistyösopimuksen ennen Ison-Britannian eroa EU:sta 31.12.2020. Britanniassa tehtyjä työskentelyjaksoja voidaan jatkossakin lukea ansiopäivärahan työssäoloehtoon, mutta työnhakumatkat eivät näillä näkymin...