Teollisuuskassan jäsenet kiittävät asiakaspalvelua – aktiivimalli harmittaa

Teollisuuden työttömyyskassan jäsenet ovat tyytyväisiä oman kassansa asiakaspalveluun. He kiittävät erityisesti sähköisen asioinnin ja hakemusten lähettämisen sujuvuutta. Myös aluetoimistojen tarjoama palvelu saa kehuja. Aktiivimallin tuomat hankaluudet sen sijaan harmittavat kassan jäseniä.

Teollisuuden työttömyyskassan tuore jäsenkysely osoittaa, että jäsenet arvostavat etuuksien käsittelyn ja maksamisen luotettavuutta ja oikeudenmukaisuutta. Noin puolet vastaajista antoi kassalle suositteluarvosanaksi yhdeksän tai kymmenen.

Kyselyyn vastanneiden mukaan eniten parantamisen varaa on puhelinpalvelun nopeudessa, sillä vastausta joutuu toisinaan jonottamaan. Puhelinpalvelun ystävällisyys kuitenkin miellyttää.

Kassanjohtaja Irene Niskasen mukaan puhelinpalvelua aiotaan sujuvoittaa. Selvitettävänä on muun muassa mahdollisuus hyödyntää takaisinsoittojärjestelmää. Henkilökohtaisen palvelun lisäämistä muillakin tavoin mietitään.

Avovastauksissa työttömyyskassan jäsenet purkivat tuntojaan aktiivimallin vaikutuksista. Heidän mielestään uudistus on mutkistanut työttömän asioiden hoitoa.

-Aktiivimalli on eittämättä lisännyt etuuskäsittelyn tehtäviä. Olen tyytyväinen siitä, että jäsenemme eivät kohdista lakimuutoksesta johtuvaa tyytymättömyyttään kassaan. Haluamme luonnollisesti joka tilanteessa palvella jäseniämme mahdollisimman hyvin, Niskanen sanoo.

Teollisuuden työttömyyskassan asiakastyytyväisyystutkimukseen vastasi 4 100 kassan jäsentä. Tutkimuksen toteutti helmikuussa Innolink Oy.

 

Lisätietoja: kassanjohtaja Irene Niskanen, puh. 040 860 1637

Teollisuuden työttömyyskassa on yksi suurimmista työttömyyskassoista. Siihen kuuluu noin 146 000 jäsentä. Kassa on toiminut nykymuodossaan runsaan vuoden. Uusi kassa syntyi vuoden 2018 alusta, kun Metallityöväen, Puualojen ja Teollisuusalojen työttömyyskassat sulautuivat yhteen.